Bounty sharkbait

1 juli 2010 - Kota Bahru, Maleisië

Ja sorry weer een blog, ik weet hoe vervelend het is, maar als je geen zin hebt lees je toch gewoon niet. Niet kwaad worden, ligt helemaal aan jezelf, in Nederland heb je vrijheid in alles...hier is dat wel anders....nu in Kota Bahru de Islamic City it's called. En dat zie je ook wel. De vrouwen worden er niet vrolijker op en zeker niet als ze ons zien. Voor de mannen zijn we denk ik net pornosterren.....

Maar goed ff iets anders. Afgelopen dagen hebben wij doorgebracht op Pulau Perhentian!!! Ook wel bounty eiland genoemd ;).......De bedoeling was dat we met de fastboat zouden gaan, maar halverwege werd deze omgetoverd in een slowboat....iets mis met de motor...maar goed we komen er wel we hebben heel de dag de tijd (vertrokken om 06.00 uur 's ochtends). Aangekomen op het prachtige strand Long Beach keken we onze ogen uit, prachtig helder blauw water en overal palmbomen en schattige bootjes. Idyllisch uitzicht wat je eigenlijk alleen in films ziet...nouja tot nu dan... Eerste activiteit was een heerlijk fruitsapje en een ministrandwandeling. Vervolgens neerploffen onder een parasol en af en toe de zee in om een soort van verkoeling te zoeken. Echt heeel heel heeeel erg warm, maar goed dan zit je wel op een tropisch eiland. Aan het eind van de middag zijn we ff naar Coral Bay (andere kant vant eiland) gelopen en daar weer lekker drankje gedaan. Die heerlijke shakes, smoothies, fruitsapjes en ice blended fruitsapjes gaan wij echt heel hard missen. Maar goed eerste avond was nog niet zo veel te beleven dus na Engeland-Germany zijn wij naar bed gegaan. Volgende dag natuurlijk heel de dag in spanning voor de wedstrijd Nederland-Slowakije, maar goed nog ff volhouden. We hadden ondertussen uitgevonden dat eten en drinken aan de andere kant vant eiland goedkoper was, dus elke ochtend maakten we een in ieder geval ff een korte wandeling over de heuvel heen om daar te ontbijten. De laatste dag kregen we zelfs bezoek op onze weg trug. Malay (kitten) volgde ons helemaal terug naar de andere kant totdat hij/zij over het hete zand moest, toen werd het toch liever een koel schaduwplekje.

De derde dag hebben we toch maar een snorkeltoer gedaan al hadden we al onze eigen snorkel gekocht dachten we dat de tour het toch wel waard zou zijn al ist alleen maar om op andere plekken te komen. Inclusief ontbijt was dit dan nog goedkoper dan 1 ritje naar het grote eiland. En wat bleek, de trip was het zeker waard! Op het 4e punt...dumdum...dumdum.....haaien!!!!!!! sharkpoint indeed! supereng maar ook wel heel stoer als 4 haaien om je heen cirkelen. Hiervoor al een schidpad en supermooi koraal met allerlei mooie vissen gezien. We wisten niet dat het hier zo mooi was, het had zeker iets weg van het Great Barrier Reef. Ook vele nemo's lieten zich aan ons zien en gigantische zeeegels. Plateaus met paddestoel vormige koralen en pimpelpaarse zeeanomen, serieus hiervoor hoef je niet eens te duiken. Sterker nog mensen die wij hebben ontmoet en een duikcursus deden hadden nog geen schildpad of haai gezien, arme anne en ankie.

Na de Nederlandse overwinning hadden we natuurlijk veel Dutchies ontmoet waar we gister en eergister ook nog mee opgetrokken zijn. Zo'n wedstrijd schept dan toch een band he.... Morgen trekken we de oranje sarongs weer uit de kast...hopelijk kunnen we wel een tvtje vinden...in de jungle.....Taman Negara is DE jungle van Maleisie dus dat moeten we ff gezien hebben. Verder kan ik niet vaak genoeg zeggen dat we bijna thuis zijn....11 juli 14.45 uur Schiphol, vlucht via Cairo....nog 1,5 week....

xx

p.s. we love roti and fried ice cream!
p.s.2 foto's staan alst goed is op mn memory card maar zoals gewoonlijk is er iets mis met mn camera en wil die ze er niet afhalen..grrrrr..

1. Ingrid:
    Hoi meiden,
    Hoe is met de voet en oog? Alles al wat beter?
    Hier is ook heet, voor mij te heet.Je doet zo niets maar buiten zitten kan ook niet. Moet strijken maar moet er niet aan denken!!!! En sporten in de sportschool, als ik er aan denk ga ik spontaan zweten.
    De taakunitco er aan gegeven, werd me teveel. Voor mijn gevoel was ik er continu me bezig.
    Papa nu naar England, Maud morgen weer thuis.
    Halve dag werken morgen en dan 's middags voetbal.
    Verder weinig nieuws.
    Zie uit naar je thuiskomst!!!!
    Mama
  2. Ursula:
    1 juli 2010
    Het aftellen is begonnen! Heb je er wel zin in om weer naar huis te komen? Ik hoop het wel, want we missen je hier nogal hoor!!!
    Veel plezier nog de komende anderhalve week en tot snel weer dan!

x Ursje
  3. Maud:
    Yo sis!
    Hier alles bon! beetje warm maar ja...in dat hete uniform zie je t toch niet als je zweet ;-)
    Vorige week heerlijk in walibi world geweest met de charlottes en ilse...was top! heb me suf gelachen!!
    Ik ben trouwes zo ongeveer mn hele verlof op vakantie ;-) gelukkig kunnen we iig bijkletsen als we een paar daagjes gaan varen.
    Wat is de tijd toch weer belachelijk snel gegaan! Tot snel!
    x Maud
  4. marijke:
    2 juli 2010
    Hey Nikki,

Ik vind je blogs juist leuk om te lezen!!! Ennu, wij tellen mee af!!! ;)
    Wilden ze me als grapje met jou dikke party nachtdienst geven en maar zeggen, sorry, dat kan echt niet anders. Nu ben ik lekker op mijn strepen gaan staan en heb gezegd, sorry, ik kan het ook echt niet doen ;), met resultaat!!!! Party here we come ;)!

Groetjes,
    Marijke
  5. An:
    6 juli 2010
    Goede Morgen Nikki Nu ga je echt aftellen nog een paar dagen genieten en dan zien we je thuis.
    goede reis grt de friet buren.
  6. Tina:
    6 juli 2010
    Hey Nik,

Spannend verhaal weer, met de haaien! Nog maar heel even en dan ben je terug, ben heel benieuwd naar de foto's, als ze Nederland halen. :p En natuurlijk naar nog veel meer verhalen, want je hebt een hoop geschreven, maar vast nog veel meer meegemaakt. Tot heel snel, geniet er nog van en alvast een goede reis terug! xxx Tina