G-ecko

8 juli 2010 - Kuala Lumpur, Maleisië

Dit is het dan, the end is there over 2 dagen vliegen we naar Nederland. Dit klinkt heel diep bedroefd, maar stiekem kunnen we niet wachten! Marije wordt helemaal gek vanwege het WK en is dolblij dat ze de finale in NL kan zien. Mij boeit dat allemaal iets minder maar kijk uit naar een gezellige reunie met iedereen... Met andere woorden we moeten nog twee dagen uitzitten in Kuala Lumpur, een wereldstad met te veel shoppingmalls om uit te kiezen en te veel lekkere kippetje masala om ons heen..hmmm....

Ohja nog iets, verwacht de titel van de blog niet terug in dit verhaal. Ik was een beetje koos inspiratieloos en zag een gecko over de muur lopen (die zie je overal, zelfs in de meest schone hotels en restaurants en in je kamer, gezellig toch? en ze eten nog de muggen op ook, het zijn hier echt mn beste vrienden als ik ff alleen ben). En de spelling van gecko komt voort uit het geluid dat de gecko maakt. Ja precies slaat weer helemaal nergens op.. Zo ben ik blij dat ik de laatste dagen hier jullie hopelijk nog steeds een beetje kan vermaken met mijn uiterst interessante blogs...............

Voor de verandering zaten we de afgelopen dagen op een eiland...oh ho wacht ff...ff trug...we zaten eerst in de jungle, of eigenlijk net buiten de jungle in Jerantut. Heerlijk dorpje met heerlijke locals waar je geweldig voetbal kan kijken op een groot scherm, daar hoef je helemaal niet voor naar Amsterdam of Eindhoven;)....tussen de locals die allemaal voor Brazilie waren gingen wij uit ons dak met onze oranje sarongs, snoepjes, limo en chopsticks....Supergezellig en iedereen vond het natuurlijk wel interessant die paar Nederlanders. De volgende dag een dagje op en neer naar Taman Negara (de jungle) geweest. Korte wandeling gedaan over touwbruggen en naar een viewpoint en na 10 liter zweet kwijt te zijn geraakt maar weer de bus terug. Hartstikke mooi zo'n bos, maar wel erg benauwd en je moet toch verder de jungle in om de mooiste dingen te zien en mee te maken. Hierna dus met de nachttrein naar Pulau Tioman, opgebleven tot 03.00 uur weer een beetje voetbal gekeken en geleden omdat Duitsland won....maargoed na 15 uur reizen kwamen we dan toch aan waar we aan wilden komen. Groter eiland dan Perhentian Kecil maar zeker niet minder mooi. Het enige nadeel van zon groter eiland is meer behuizing, meer mensen en dus meer zooi....dat vonden de dikke vette lizards overigens geen probleem, zo ook de apen vonden de leftovers wel lekker. Onze laatste daagjes hier heerlijk op het strand gelegen, beetje voetbal gekeken (he weer gewonnen???) en leuke mensen ontmoet. Verder vooral gechilld en genoten van het motto: alles mag en niks hoeft... in mijn ogen is dat dus zo min mogelijk doen heheh.... Genoten van het heerlijke uitzicht en erbij stil gestaan wat een mooie tijd we toch hebben gehad...

Nu kan ik er niet meer omheen en moet ik straks toch echt een arbeider worden, bah...maargoed deze reis was geweldig en zal vast niet de laatste zijn die ik ga maken.....bedankt voor het trouw lezen van mijn blogs, heb genoten van al jullie reacties en ben benieuwd wat er in Nederland allemaal nog meer is gebeurd. Ik zie jullie in een paar dagen!

dikke kus vanuit het mooie Maleisie

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Beer:
    8 juli 2010
    2 daagjes nog genieten van een andere cultuur.
    Komende zondag krijg je weer met die hollandse keiharde wereld te maken. Jij zult er misschien aan moeten wennen, voor ons wordt alleen maar weer gezelliger wanneer je thuis bent. Wij hier op kantoor hebben allemaal van je blogs genoten, maar ik mis toch wel een beetje onze pesterijtjes, en het wordt nu weer eens tijd om te knuffelen.
    Tot zondag, xxxpap
  2. Ingrid:
    8 juli 2010
    Helemaal met je vader eens!!! Het wordt tijd om te knuffelen. En er zal best nog wat te vertellen zijn wat je niet hebt opgeschreven of vertelt hebt via de telefoon. Ook lekker als er wat zooi naar Utrecht gaat.hahahaha. Grapje hoor!
    Tot zondag mama
  3. Eric en Laura:
    8 juli 2010
    hoi Nikki, Niet te veel shoppen in KL, Nog even lekker genieten. En alsvast een hele goede reis
    Liefs lau en Eric
  4. Ursula:
    9 juli 2010
    Geniet er nog maar even van inderdaad! Ik heb met veel plezier je blogs gelezen. Erg leuk om te lezen wat je allemaal mee hebt gemaakt, zodat er al een tipje van de sluier opgelicht is ;)

Tot binnenkort weer en een goede reis terug!
    x Ursje
  5. An:
    9 juli 2010
    Hoi nikki heel goede reis en zie je Zondag.
    grt friet buren.
  6. Carola:
    Hoi Nikki,
    Welkom thuis !!
    ik heb genoten van al je verhalen.
    groetjes
    Carola
  7. Stephanie:
    14 juli 2010
    Hé Nikk!

Ondertussen weer terug! Ben even afgehaakt, maar heb nu nog aantal verhalen gelezen! Echt geweldig, ik wil ook wel weer op reis!

Nou ik zie je gauw!
    xx