Wereldreis 'without a plan' 2017: Almost there!

14 december 2016 - Rotterdam, Nederland

Ja!! Het is bijna zover! Op 12 januari vlieg ik voor mijn tweede grote reis opnieuw naar Australië. Ik was toe aan een switch in mijn geplande en gestructureerde leventje en ben in Griekenland geïnspireerd geraakt door mijn medereizigers. Dus wat doe je dan? Baan opzeggen, tijdelijk bij je liefste achter-achternichtje gaan wonen (in downtown Rdam) om geld te sparen en alles opzeggen en dumpen wat er maar te dumpen valt.

Alweer naar Australie hoor ik jullie denken? Ja, alweer. En niet vragen waarom, het is gewoon een fucking mooi land. Het plan tot nu toe is nog niet erg groot en gaat ook niet veel uitgebreider worden totdat ik daar ben. Ik start in Melbourne, verblijf daar minstens 3 nachten en ga daar op maandag 16 januari naar de Australian Open! Yeah! Nummer 3 van de Grand Slams kan dan afgevinkt worden. Dan ga ik de zuidkust en westkust af maar hoe, met wie en hoe lang staat niet vast, heerlijk! Daarna staat Myanmar op de planning en hopelijk nog een land, totdat de centjes op zijn. Heb er super veel zin in en vind het heel leuk om met jullie mijn avonturen te delen. Dus als je wil kan je deze blog volgen. Pas wel op:

-het aantal blogs kunnen overweldigend zijn

-de Engelse termen zullen naarmate ik langer weg ben meer voorkomen, dus neem nog een Engelse les voor ik ga

-ik beschrijf zo ongenuanceerd mogelijk 'the truth and nothing but the truth' , dus niet klagen over schrijfstijl of 'too much information'

-lees je de blog, dan is een reactie zeer gewenst

-er kunnen ook vlogs geplaatst worden, bekijk deze eveneens op eigen risico

Houd mij ook op de hoogte van wat er bij jullie gebeurt anders ga ik jullie allemaal veel te erg missen! Ik zal daar een Australisch telnummer nemen en dat appen en in de eerste blog zetten. Ook al zit je aan de andere kant van de wereld in deze tijd merk je daar niks van met al die communicatiemiddelen.

Mochten er nog mensen goede tips hebben voor zuid en west Australië en Myanmar dan hoor ik ze graag!

Liefs!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Vogel:
    14 december 2016
    Veel succes nikki. Cool dat je dit gaat doen!
  2. Ellen:
    Top!! Ik ben heel benieuwd naar je verhalen! Have fun
  3. Maud:
    14 december 2016
    Als t te veel blogs worden lees ik ze gewoon niet meer Geniet er van en hopelijk geeft het inspiratie voor de rest van je leven!
  4. Steeeeef:
    14 december 2016
    Yeah leuk dat je gaat bloggen!!
  5. Margo:
    14 december 2016
    Lieve Nikki, heeeeel veel plezier. Ik ben benieuwd naar al jou verhalen.
    Veel liefs
  6. Natalie:
    14 december 2016
    Wat gaaf Nikki! Voor hoe lang ga je?
    Wij hebben een jaar in Melbourne gewoond en dat was super. Als ik maar één gebied zou kunnen aanraden om echt heen te gaan dan zou ik zeggen ga naar de Kimberley. Wij hebben daar een gedeelte van de Gibb River Road gereden vanaf Broome... beste vakantie ooit geweest! Laat me weten als je er mssn nog meer info over wil, ik denk dat ik misschien nog een pdf reisgids hiervoor heb.
    Groetjes, Natalie
  7. Nikki:
    14 december 2016
    Natalie wat leuk dat je dit leest en dat je me een goeie tip geeft! En supercool dat je daar hebt gewoond! Ik ben zeven jaar geleden ook in Australië geweest en heb toen de oostkust gedaan dus ga helaas niet die kant op.... toch bedankt!
  8. Maaike:
    15 december 2016
    Heel veel plezier Nikki!!!
  9. Een hele fijne tijd doe voorzichtig en geniet er van Heel veel succes xxxx Liefs An de Jong.:
    15 december 2016
    veel succes
  10. Niki:
    16 december 2016
    Leuke voorbode op de blogs die nog komen gaan! :) ben heel benieuwd!
  11. Ursula:
    18 december 2016
    Whaa Nikki! Zo gaaf dat je deze reis gaat maken! Ik kijk weer uit naar alle blogs en wilde verhalen :) Al ga ik je natuurlijk enorm missen! Veel plezier poepie! :D
  12. Marijke:
    18 december 2016
    Jaaaa dit wordt zowiezo een goed verhaal! Ik ga je zo missen dus zal al je bevelen voor deze keer opvolgen (Muv de Engelse les of course, daar heb ik altijd al een hekel aan gehad). Heel veel plezier en avontuur! Liefs, Marijke